Heb je een vraag over je (online) bestelling?

For English, click here

Hoe lang je bestelling op zich laat wachten hangt af van de items die je in je winkelmandje hebt liggen. Onze webshop geeft een indicatie van de verwachte levertermijn. We proberen ons hier zo goed mogelijk aan te houden. 

Zodra je een bestelling plaatst, krijg je een bevestigingsmail van ons. Daarin zie je een overzicht van je bestelling. Zodra we je pakje zorgvuldig samengesteld hebben, krijg je opnieuw een mail met een overzicht van de verscheepte items. In die mail kan je ook klikken op een link om je order te volgen. Ook via je account kan je de status van je orders opvolgen. Je logt je in en klikt op ‘Mijn bestellingen’. Dat kan natuurlijk alleen maar als je bij het maken van je bestelling ook een account gemaakt hebt.

Als je bestelling blijft staan op “klaarmaken door afzender” kan dat verschillende oorzaken hebben:

  • Je pakketje heeft ons magazijn reeds verlaten, maar werd nog niet ingescand in het sorteercentrum van bpost.
  • Bpost kan vertraging hebben met de uitlevering van de pakketten waardoor het langer duurt voordat het verdeeld wordt.
  • Blijft je pakketje toch meer dan 10 werkdagen op deze status staan, dan is het waarschijnlijk verloren gegaan en neem je best contact op met weborders@acco.be.

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Als je nog graag iets extra wenst te bestellen, plaats je best een aparte bestelling.

Je kan je online bestelling annuleren zolang die nog niet verzonden is. Daarvoor neem je het best contact op met ons via 016/29.11.00. Is je pakketje al verzonden? Dan heb je nog steeds recht op 14 dagen retourrecht bij fysieke goederen.

Controleer eerst op de bijgeleverde documenten of deze titels vermeld staan als ‘nog te leveren’. Dat betekent dat jouw titel tijdelijk niet in voorraad was en later opgestuurd wordt naar jouw adres, zonder evenwel hier opnieuw leveringskosten voor te betalen. Als deze titel niet vermeld staat, kijken we het graag even voor je na. Contacteer ons dan even via boekhandel@acco.be.

Als wij je per ongeluk het verkeerde of een beschadigd artikel bezorgden, laat het ons dan even weten via boekhandel@acco.be met een foto van de beschadiging. We bezorgen je een retourlabel zodat je het artikel kosteloos kunt terugsturen. We sturen dan zo snel mogelijk een nieuw exemplaar op. 

Opdat wij het artikel kunnen terugnemen, moet het aan een aantal voorwaarden voldoen:

• Je kan een kassaticket, factuur of kopie van factuur voorleggen.
• Het artikel is onbeschadigd.
• Het artikel zit nog in de oorspronkelijke, ongeopende verpakking.
• De 14 dagen na aankoop/afhaling zijn niet overschreden. 

Je kan het artikel terugbrengen naar een van onze boekhandels en krijgt het aankoopbedrag daar cash terug. Je kan er ook voor kiezen het product in originele, onbeschadigde staat op te sturen naar Rijweg 173, 3020 Herent met kassaticket of (kopie van) factuur. Er wordt een creditnota opgemaakt voor het bedrag van aankoop, inclusief de initiële verzendkosten. De kosten van de retourzending worden niet terugbetaald. 

Als wij je per ongeluk het verkeerde of een beschadigd artikel bezorgden, laat het ons dan even weten via boekhandel@acco.be met een foto van de beschadiging. We bezorgen je een retourlabel zodat je het artikel kosteloos kunt terugsturen.

De handling- en verzendkosten voor online bestellingen worden berekend in je winkelmandje. 

Je kan bij Acco kiezen voor verschillende verzendopties:
• Thuiszending
• Zending naar een bpost-punt (België)
• Zending naar een bpost-24/7-automaat (België) 

Wil je buiten de Benelux een pakketje ontvangen? Neem dan contact met ons op via weborders@acco.be en we zoeken samen naar de beste oplossing. Voor digitale producten zijn er geen handling- of verzendkosten; na je bestelling krijg je een mail met de nodige informatie.

Alle bestellingen verlopen via online betaling. Er worden geen extra kosten aangerekend bij de online betaling. 

Online betalen is zeer eenvoudig en betrouwbaar. We werken daarvoor samen met Ogone, een van de voornaamste Europese leveranciers van betalingsdiensten. Bij Ogone kan je er zeker van zijn dat je betalingen correct en veilig verlopen. Ogone verwerkt de transacties op een beveiligde betalingsserver en codeert ze voor maximale privacy en bescherming. Ogone stuurt de details van je betaling door naar de aangewezen bank of kredietkaartinstelling. Wij ontvangen je betalingsgegevens niet zelf.

Er zijn verschillende mogelijkheden om online te betalen:
• Bancontact/Mister Cash
• Mastercard
• Visa
• Maestro (online overschrijving): ING Home Pay, CBC Online/KBC Online, Belfius Direct Net, e.a.

Als je een foutmelding krijgt in het betalingsproces, kan er zich een tijdelijke storing voorgedaan hebben. Vaak lost zich dat vanzelf op. We raden je aan later nog een keer te proberen. Als het probleem zou aanhouden, contacteer ons dan via boekhandel@acco.be

Mogelijk kwam je bestelbevestiging in je spam-mailbox terecht. Is die daar ook niet te bespeuren? Neem dan even contact met ons op via boekhandel@acco.be.

Waardebonnen of cadeaubonnen van Acco kunnen tot op heden helaas nog niet op de webshop gevalideerd worden, maar enkel in een fysiek verkooppunt.

Je mag altijd een mailtje sturen naar weborders@acco.be en de boeken die je wenst te bestellen doorgeven. Dan zorgen wij dat ze voor jou besteld worden en kan je ze komen ophalen in een Acco Boekhandel naar keuze.

Heb je een nummer van minder dan zeven cijfers (bv. aandeelhoudersnummer 1234)? Oudere aandeelhoudersnummer zijn gestandaardiseerd naar een zevencijferig nummer voor gebruik op de webshop.

Je voegt dan helemaal vooraan een 9 in en evenveel 0’en totdat je aan een zevencijferig getal komt (bv. 1234 wordt zo 9001234).

Blijf je toch problemen ondervinden? Neem dan contact op met aandeel@acco.be.

Die twee prijzen zijn de algemene prijs en de prijs met aandeelhouderskorting. Ook interesse in levenslang korting op studiemateriaal en meer? Neem dan een kijkje op www.acco.be/aandeel.

Tuurlijk! Je bent welkom in onze boek- en kantoorhandels in Antwerpen, Gent en Leuven of onze campusshops in Heverlee en Kortrijk. 

Studenten kunnen terecht op een gespecialiseerde webshop per onderwijsinstelling. Hiervoor surf je naar www.acco.be/mijnstudiemateriaal, waar je je literatuurlijst kan samenstellen en je studiemateriaal kan bestellen. 

Staat het antwoord er niet tussen?

Contacteer ons via boekhandel@acco.be of op het nummer 016/29.11.00.

We helpen je graag verder!



Geef zeker zo veel mogelijk informatie mee opdat we je sneller kunnen helpen:

  • Welk boek heb je besteld?
  • Op welke manier (webshop, telefoon, mail, winkel,…)?
  • Op welke naam?
  • Wanneer heb je je bestelling geplaatst?
  • Welk ordernummer heeft je bestelling? 
  • Voor welke winkel is je vraag/bestelling bestemd (webshop, Acco Leuven, Acco Gent, Acco Antwerpen, Acco Heverlee, Acco Kortrijk, Acco Brugge, campusverkoop…)
  • Ben je Acco-lid? Wat is je lidnummer?
  • Heb je gekozen voor thuislevering of afhalen? Indien afhalen, in welke winkel of bpostpunt? Indien levering, op welk adres?
  • Ben je particulier of student? Indien student, aan welke onderwijsinstelling?
Sluit Menu