Heb je een vraag over je (online) bestelling?

For English, click here

Hoe lang je bestelling op zich laat wachten hangt af van de items die je in je winkelmandje hebt liggen. Onze webshop geeft een indicatie van de verwachte levertermijn. We proberen ons hier zo goed mogelijk aan te houden. 

Zodra je een bestelling plaatst, krijg je een bevestigingsmail van ons. Daarin zie je een overzicht van je bestelling. Zodra we je pakje zorgvuldig samengesteld hebben, krijg je opnieuw een mail met een overzicht van de verscheepte items. In die mail kan je ook klikken op een link om je order te volgen. Ook via je account kan je de status van je orders opvolgen. Je logt je in en klikt op ‘Mijn bestellingen’. Dat kan natuurlijk alleen maar als je bij het maken van je bestelling ook een account gemaakt hebt.

Als je bestelling blijft staan op “klaarmaken door afzender” kan dat verschillende oorzaken hebben:

  • Je pakketje heeft ons magazijn reeds verlaten, maar werd nog niet ingescand in het sorteercentrum van bpost.
  • Bpost kan vertraging hebben met de uitlevering van de pakketten waardoor het langer duurt voordat het verdeeld wordt.
  • Blijft je pakketje toch meer dan 10 werkdagen op deze status staan, dan is het waarschijnlijk verloren gegaan en neem je best contact op met weborders@acco.be.

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Als je nog graag iets extra wenst te bestellen, plaats je best een aparte bestelling.

Je kan je online bestelling annuleren zolang die nog niet verzonden is. Daarvoor neem je het best contact op met ons via 016/29.11.00. Is je pakketje al verzonden? Dan heb je nog steeds recht op 14 dagen retourrecht bij fysieke goederen.

Controleer eerst op de bijgeleverde documenten of deze titels vermeld staan als ‘nog te leveren’. Dat betekent dat jouw titel tijdelijk niet in voorraad was en later opgestuurd wordt naar jouw adres, zonder evenwel hier opnieuw leveringskosten voor te betalen. Als deze titel niet vermeld staat, kijken we het graag even voor je na. Contacteer ons dan even via boekhandel@acco.be.

Als wij je per ongeluk het verkeerde of een beschadigd artikel bezorgden, laat het ons dan even weten via boekhandel@acco.be met een foto van de beschadiging. We bezorgen je een retourlabel zodat je het artikel kosteloos kunt terugsturen. We sturen dan zo snel mogelijk een nieuw exemplaar op. 

Opdat wij het artikel kunnen terugnemen, moet het aan een aantal voorwaarden voldoen:

• Je kan een kassaticket, factuur of kopie van factuur voorleggen.
• Het artikel is onbeschadigd.
• Het artikel zit nog in de oorspronkelijke, ongeopende verpakking.
• De 14 dagen na aankoop/afhaling zijn niet overschreden. 

Je kan het artikel terugbrengen naar een van onze boekhandels en krijgt het aankoopbedrag daar cash terug. Je kan er ook voor kiezen het product in originele, onbeschadigde staat op te sturen naar Rijweg 173, 3020 Herent met kassaticket of (kopie van) factuur. Er wordt een creditnota opgemaakt voor het bedrag van aankoop, inclusief de initiële verzendkosten. De kosten van de retourzending worden niet terugbetaald. 

Als wij je per ongeluk het verkeerde of een beschadigd artikel bezorgden, laat het ons dan even weten via boekhandel@acco.be met een foto van de beschadiging. We bezorgen je een retourlabel zodat je het artikel kosteloos kunt terugsturen.

De handling- en verzendkosten voor online bestellingen worden berekend in je winkelmandje. 

Je kan bij Acco kiezen voor verschillende verzendopties:
• Thuiszending
• Zending naar een bpost-punt (België)
• Zending naar een bpost-24/7-automaat (België) 

Wil je buiten de Benelux een pakketje ontvangen? Neem dan contact met ons op via weborders@acco.be en we zoeken samen naar de beste oplossing. Voor digitale producten zijn er geen handling- of verzendkosten; na je bestelling krijg je een mail met de nodige informatie.

Alle bestellingen verlopen via online betaling. Er worden geen extra kosten aangerekend bij de online betaling. 

Online betalen is zeer eenvoudig en betrouwbaar. We werken daarvoor samen met Ogone, een van de voornaamste Europese leveranciers van betalingsdiensten. Bij Ogone kan je er zeker van zijn dat je betalingen correct en veilig verlopen. Ogone verwerkt de transacties op een beveiligde betalingsserver en codeert ze voor maximale privacy en bescherming. Ogone stuurt de details van je betaling door naar de aangewezen bank of kredietkaartinstelling. Wij ontvangen je betalingsgegevens niet zelf.

Er zijn verschillende mogelijkheden om online te betalen:
• Bancontact/Mister Cash
• Mastercard
• Visa
• Maestro (online overschrijving): ING Home Pay, CBC Online/KBC Online, Belfius Direct Net, e.a.

Als je een foutmelding krijgt in het betalingsproces, kan er zich een tijdelijke storing voorgedaan hebben. Vaak lost zich dat vanzelf op. We raden je aan later nog een keer te proberen. Als het probleem zou aanhouden, contacteer ons dan via boekhandel@acco.be

Mogelijk kwam je bestelbevestiging in je spam-mailbox terecht. Is die daar ook niet te bespeuren? Neem dan even contact met ons op via boekhandel@acco.be.

Waardebonnen of cadeaubonnen van Acco kunnen tot op heden helaas nog niet op de webshop gevalideerd worden, maar enkel in een fysiek verkooppunt.

Je mag altijd een mailtje sturen naar weborders@acco.be en de boeken die je wenst te bestellen doorgeven. Dan zorgen wij dat ze voor jou besteld worden en kan je ze komen ophalen in een Acco Boekhandel naar keuze.

Heb je een nummer van minder dan zeven cijfers (bv. aandeelhoudersnummer 1234)? Oudere aandeelhoudersnummer zijn gestandaardiseerd naar een zevencijferig nummer voor gebruik op de webshop.

Je voegt dan helemaal vooraan een 9 in en evenveel 0’en totdat je aan een zevencijferig getal komt (bv. 1234 wordt zo 9001234).

Blijf je toch problemen ondervinden? Neem dan contact op met aandeel@acco.be.

Die twee prijzen zijn de algemene prijs en de prijs met aandeelhouderskorting. Ook interesse in levenslang korting op studiemateriaal en meer? Neem dan een kijkje op www.acco.be/aandeel.

Tuurlijk! Je bent welkom in onze boek- en kantoorhandels in Antwerpen, Gent en Leuven of onze campusshops in Heverlee en Kortrijk. 

Studenten kunnen terecht op een gespecialiseerde webshop per onderwijsinstelling. Hiervoor surf je naar www.acco.be/mijnstudiemateriaal, waar je je literatuurlijst kan samenstellen en je studiemateriaal kan bestellen. 

Als docent hoger onderwijs kan je van de meeste Acco publicaties een docentenexemplaar aanvragen aan de helft van de prijs. Als je na het doornemen van het docentexemplaar besluit om de uitgave voor te schrijven als studiemateriaal, krijg je het betaalde bedrag terug. Meer info en het aanvraagformulier vind je hier.

Heb je een vraag over het uitgeven van een cursus bij Acco?

Omdat het drie weken duurt voordat een cursus klaar is, raden we aan om het cursusbestand minstens drie weken voor de start van je lessen in te leveren.

We rekenen op een periode van drie weken vanaf het moment dat de cursus bij ons wordt binnengebracht tot het moment waarop hij te koop is in de winkels.

Dat is afhankelijk van de grootte van de bestelling. We streven ernaar om binnen de vijf dagen van bestelling nieuwe exemplaren beschikbaar te hebben in het verkooppunt.

Een pdf- of wordbestand.

Via de online Acco-studiemateriaaltool. Heb je vragen over deze tool? Lees dan hieronder verder.

Contacteer ons via docentenbevraging@acco.be.

We werken met een nieuwe Acco-studiemateriaaltool waarin je je cursussen kan ingeven.

Opnieuw opladen is niet nodig, maar je moet het gebruik van de ongewijzigde cursus wel bevestigen. We vragen om ons op de hoogte te brengen dat er niets verandert en de cursus opnieuw gedrukt mag worden.

Als je een uitnodigingsmail kreeg, kan je je cursus in de Acco-studiemateriaaltool opladen. Indien je geen e-mail kreeg, contacteer dan een van onze uitgevers via uitgevers@acco.be of als je al eerder een cursus uitgaf bij Acco kan je mailen naar docentenbevraging@acco.be.

Een cursus wordt standaard gelijmd maar kan indien gewenst ook losbladig, met boorgaten en geblisterd worden afgewerkt. Je kan deze keuze doorgeven bij het opladen van je bestand.

Een cursus wordt standaard recto verso gedrukt (om ecologische redenen), maar kan indien gewenst ook recto. Je kan deze keuze doorgeven bij het opladen van je bestand.

Bij Acco werken we met een vaste bladprijs van € 0,0515 per bedrukte bladzijde en € 1,25 voor de kaft.

  • € 0,0515 voor een zwart-wit pagina
  • € 0,35 voor een pagina quadri
  • € 0,09 voor een pagina in kleur
  • € 1,25 voor een A4-kaft
  • € 2 voor een kaft 175×250
  • € 1,75 CVO-vivo
  • € 10,5 voor Sofia

Dat kan zeker, al ligt de prijs per kleurenpagina wel hoger. De bladprijs voor een bladzijde in kleur is € 0,35 in plaats van € 0,0515 voor een bladzijde in zwart-wit. Het is ook mogelijk om slechts enkele pagina’s in kleur te drukken en de rest in zwart-wit. We vragen dan wel om duidelijk door te geven welke pagina’s in kleur afgedrukt moeten worden. Het is ook mogelijk om gekleurde (in de meeste gevallen blauwe) bladzijden toe te voegen in het binnenwerk van de cursus. De prijs voor die bladzijden is € 0,09.

We werken niet met een minimumoplage voor cursussen.

Wanneer de cursus is opgeladen in de Acco-studiemateriaaltool krijg je een webpreview, die je kan goedkeuren.

Nee, het gratis ter beschikking stellen van de digitale versie van jouw Acco-cursus op Sofia heeft geen financiële gevolgen, noch op de cursusprijs voor de student, noch op jouw auteursvergoeding.

Elke student ontvangt zijn unieke activeringscode voor zijn digitale cursus op Sofia bij de aankoop van zijn fysieke cursus. Na het doorlopen van het eenvoudige activeringsproces, kan elke student zijn cursus digitaal inkijken.

Elke activeringscode kan eenmaal gebruikt worden door elke student. De student registreert zich op Sofia en kan daar zijn digitale versie van de cursus activeren met de unieke code.

De auteursvergoeding is berekend op de verkoop van jouw Acco-cursus inclusief de digitale component. De vergoeding wordt dus in functie van het aantal verkochte exemplaren berekend en stijgt niet door de toevoeging van de digitale component.

Ja, je Acco-cursus is beveiligd tegen piraterij. De pdf van je Acco-cursus is op Sofia met andere woorden niet bewerkbaar, niet downloadbaar en niet printbaar. Op die manier voorkomen we dat de pdf doorgegeven wordt of ter vervanging van de fysieke cursus wordt gehanteerd.

Heb je een vraag over de Acco studiemateriaal tool?

Geef je les op meerdere locaties van eenzelfde instelling, dan vind je je materialen terug via de link die je hebt ontvangen. Geen link ontvangen? Contacteer ons dan via docentenbevraging@acco.be

Geef je les aan verschillende instellingen? Dan krijg je op het e-mailadres van de verschillende instellingen een uitnodigingsmail. Je zal de materialen voor elke instelling afzonderlijk moeten doorgeven.

Heb je bepaalde materialen eerder bij Acco uitgegeven en vind je ze niet terug in de tool, dan kan je de materialen toch doorgeven door bij jouw vak(ken) te klikken op ‘lesmaterialen valideren’. Je kan dan ‘lesmaterialen toevoegen’. Hier kan je bestaande of nieuwe materialen doorgeven.

Dat klopt. Enkel de vakken waarvoor je vorig academiejaar studiematerialen hebt doorgegeven, worden weergegeven in de tool.

We hebben niet voor alle instellingen een lijst ontvangen. Wanneer we geen officiële lijst hebben, kan je geen vakken toevoegen. Neem dan contact met ons op via docentenbevraging@acco.be om te kijken hoe je jouw materialen het best kan opladen.

Voor bepaalde instellingen hebben wij de vakkenlijst ontvangen. Je kan dan alle vakken toevoegen via de knop ‘vak toevoegen’.

Voor andere instellingen hebben wij de vakken opgelijst waar Acco op de hoogte van is. Die lijst is niet volledig. Indien je het vak graag in de lijst terugziet, kan je dat aanvragen via docentenbevraging@acco.be. Dan zorgen wij ervoor dat dit vak bij de volgende bevraging mee opgelijst is.

Wanneer we geen vakkenlijst ontvangen hebben van je instelling, dan kan je je studiemateriaal opladen via de optie ‘mijn lesmateriaal’.

Opgelet: voeg in dit geval geen vakken toe!

Inderdaad, maar dit heeft wel een duidelijk doel. Wij sturen een aantal mails om je op de hoogte te houden van de aanpassingen die jij of een collega-docent heeft doorgevoerd voor een bepaald vak. De aanpassingen worden per dag verwerkt. Wanneer een vak wordt afgesloten, worden alle docenten die gelinkt zijn aan dat vak ook op de hoogte gebracht.

Heb je een vraag bij het invullen van de tool?

Ontdek hier een stappenplan om je te helpen bij het invullen van de Acco studiemateriaal tool. Zo volg je stap voor stap hoe je de verschillende velden correct en volledig invult. 

Staat het antwoord er niet tussen?

Contacteer ons via boekhandel@acco.be of op het nummer 016/29.11.00.

We helpen je graag verder!



Geef zeker zo veel mogelijk informatie mee opdat we je sneller kunnen helpen:

  • Welk boek heb je besteld?
  • Op welke manier (webshop, telefoon, mail, winkel,…)?
  • Op welke naam?
  • Wanneer heb je je bestelling geplaatst?
  • Welk ordernummer heeft je bestelling? 
  • Voor welke winkel is je vraag/bestelling bestemd (webshop, Acco Leuven, Acco Gent, Acco Antwerpen, Acco Heverlee, Acco Kortrijk, Acco Brugge, campusverkoop…)
  • Ben je Acco-lid? Wat is je lidnummer?
  • Heb je gekozen voor thuislevering of afhalen? Indien afhalen, in welke winkel of bpostpunt? Indien levering, op welk adres?
  • Ben je particulier of student? Indien student, aan welke onderwijsinstelling?
Sluit Menu