IMPULSiefje december 2019 | Impuls-blog

Vanaf september 2019, jaargang nr. 50, verschijnt Impuls in een andere vormgeving, in een ander formaat en met een andere naam: Impuls. Leiderschap in onderwijs. Onze blog verhuisde naar blog.acco.be/impuls en kreeg, net als het tijdschrift, een nieuwe vormgeving. Je vindt ons vanaf nu ook op www.acco.be/impuls, voor alle info…

Lees verder
IMPULSiefje oktober 2019 | Impuls-blog

Vanaf september 2019, jaargang nr. 50, verschijnt Impuls in een andere vormgeving, in een ander formaat en met een andere naam: Impuls. Leiderschap in onderwijs. Onze blog verhuisde naar blog.acco.be/impuls en kreeg, net als het tijdschrift, een nieuwe vormgeving. Je vindt ons vanaf nu ook op www.acco.be/impuls, voor alle info…

Lees verder
“Regelmatige, gevalideerde netoverschrijdende proeven” (startnota regeringsvorming, augustus 2019).
De verleiding van het simplificeren. | Impuls-blog

Waarover gaat het?Al geruime tijd zien we hoe de boodschap van het dalende onderwijspeil in Vlaanderen zich als een epidemie verspreidt binnen de media. En dan wordt nogal gemakkelijk gesteld dat we internationaal zakken in bepaalde rankings. Het wondermiddel om de kwaliteit te verhogen zijn dan centrale, opgelegde toetsen.Er is…

Lees verder
IMPULSiefje juni 2019 | Impuls-blog

Sleutels tot eindtermenimplementatie, Danny Van den wouwerDanny Van den wouwer getuigt in Sleutels tot eindtermenimplementatie over een casestudy die hij deed naar aanleiding van eindtermenimplementatie Frans voor de eerste graad A-stroom in 2010. Tegelijk grijpt de auteur de kans om de gebrekkige implementatie van de eindtermen binnen het Vlaams secundair…

Lees verder
IMPULSiefje maart 2019 | Impuls-blog

Hieronder de korte inhoud van de artikels die eind maart 2019 in Impuls 49 nummer 3 verschijnen Over vakkenclusters en leerkrachtenteams: naar basisprincipes voor integraal werken. Een documentenstudie van de Integrale Opdrachten als casus, Laura Tamassia, Tobias Frenssen Laura Tamassia en Tobias Frenssen bestudeerden het vak Integrale Opdrachten binnen STW als concrete…

Lees verder
IMPULSiefje november 2018 | Impuls-blog

Hieronder de korte inhoud van de artikels die eind december 2018 in Impuls 49 nummer 2 verschijnenVan slagboom via dialoog tot hefboom. Onderwijskwaliteit en de veranderende rol van de inspectie, Lieven Viaene en Chris Van WoenselHet zal u niet ontgaan zijn dat de onderwijsinspectie ondertussen vertrekt vanuit het Referentiekader voor…

Lees verder
Sluit Menu